0 kr

Köpvillkor


 

Vårt mål är att du alltid ska känna dig nöjd och trygg med de produkter vi erbjuder. Skulle du av någon anledning ej vara nöjd, har du rätt att byta eller få pengarna tillbaka, enligt distanshandelslagens ångerrätt.

Beställning

När du gjort din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Du måste vara 18 år för att beställa och alla beställningar som görs är bindande. Alla beställningar görs via internet. Vi tar ej emot beställningar på något annat sätt än via vårt shoppingsystem på vår hemsida. Vi accepterar således inga beställningar via ordinarie e-post, fax eller på annat sätt. Skulle någon artikel av någon anledning ej finnas inne för omgående leverans, kontaktar vi dig via e-post för val av alternativ.

 

Priser

Priser är i SEK inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan varsel. Vi reserverar oss för felaktiga priser eller uppgifter i produktbeskrivningen.

 

Kortbetalning

Betalning kan göras med VISA eller Mastercard. Vi samarbetar med Debitech som är vår betalväxel och certifierad samarbetspartner och godkänd av kortföretagen. När du gör en kortbetalning så når aldrig ditt kortnummer till oss, utan den informationen (kortnummer, giltighetstid och CVC2/CVV2-kod) stannar på Debitechs säkra server.

 

DIBS Payment Services

I samarbete med DIBS Payment Services och BANK hanterar Papeterie era kortbetalningar. Papeterie följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. Vi belastar kortet/kontot först i samband med att varan levereras. Inga kortuppgifter lagras.

 

Klarna Faktura

Handla nu – betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

*Få alltid varan innan du betalar * Betalningstid – alltid 14 dagar * Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter * Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen * Ladda ner dina fakturor från klarna.se * Möjlighet till delbetalning

Aviavgiften är 29,00 kr per köp. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,5%. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.

 

Leveranser

Vi levererar med DHL/Servicepoint till hela Sverige till närmaste utlämningsställe. Leverans beräknas ta 3 – 5 dagar.

Vid leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen exempelvis då vi i vår tur fått leveransförseningar som står utom vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Frakt

Fraktkostnad är 50,00 kr.

Fraktfri gräns är 800,00 kr.

 

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Papeterie till kunden så är Papeterie ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Papeterie så är det kunden som är ansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till DHL eller utlämningsstället inom 8 dagar samt behålla emballaget.

 

Ångerrätt, öppet köp och retur

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Har du en vara som du inte är nöjd med, kan du returnera den, bara den inte har varit använd. Produkten måste vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Vi förbehåller oss att ersätta defekt vara med likvärdig i fall identisk vara ej finns tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.

 

Reklamationer

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att felet har upptäckts. Det är vid reklamationen efter garantitidens utgång köparen som ska påvisa att fel man anmärker på fanns vid leveranstillfället.

 

Kontakta oss

Du når oss på e-post kund.papeterie@telia.com. Eftersom vi är en internetbutik sker kontakt med oss enklast genom e-post. Telefontid helgfria vardagar kl. 10-16. Tel. 0302-22815.

Papeterie AB, Täljstensvägen 6, 44361 Stenkullen, Tel. +46 302 22815, org.nr. 556744-0028. Företaget har F-skattesedel.

Genom att använda denna internetbutik godkänner du villkoren ovan.

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.